Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, October 12, 2010

Hati terpaut




Hati saya terpaut apabila memandang baju ini. Mula-mula tengok dah berkenan. Tahan, tak nak beli. Sapa pulak yang nak pakai nanti? Anak pun dah besar.

Kemudiannya pergilah ke taman permainan sementara menunggu Encik hubby pergi beli surat khabar. Hati tetap teringat-ingat, mentelah lagi anak saya juga memujuk
suruh membeli.

Penyudahnya terus ambik dan bayar. Sampai dalam kereta, dengan terujanya
anak tunjuk baju kat abah.

"Abah, cantik tak?"

" Mana muat." Jerit si bapak.

Ketawa mengekek kami tiga beranak dalam kereta. Anak saya berkali-kali kata, cantik
lah ibu....

# Memanglah cantik. Kalau tak ibu tak beli...

2 comments: