Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, November 14, 2011

Keputusan yang tepat..

Mula kerja 8.30 pagi tapi saya balik pukul
10.30 pagi.Cuti kecemasan hari ni setelah
dapat panggilan telephone dari anak
saya.

Dia memang tidak ke sekolah hari ni dan
tinggal di Taska. Dia muntah dan badannya
panas kembali.

Sudah lama dia tidak kena demam panas dan
semalam pagi juga kami telah membawa dia ke
klinik berhampiran rumah.

Saya terfikir hendak membawa dia sekali lagi
ke klinik swasta yang lagi 1, tetapi saya
tukar fikiran.

Terus menuju ke Klinik kesihatan dan berharap
yang darahnya akan diuji. Dan apa yang saya
harapkan memang berlaku.

Bukan apa, takut dengan kes denggi. Sekarangkan
musim hujan, lagilah terasa takut..


Bilik makmal.


Muka cuak.


Semasa dalam process mengambil darah. Sepatutnya
dilengan, tetapi oleh kerana urat tidak timbul,
maka sasarannya adalah di tangan.

Semasa dia kecil, dia pernah diambil darah di kaki
sebab urat tak nampak di bahagian tangannya. Susah
juga orang tembam ni.


Selepas ambik darah. Dan dia tak menangis pun. Tengok
lah jarinya yang 'subur' tu.

Keputusan darahnya telah didapati dan ada
sedikit jangkitan di dalam darahnya.Ubat
yang diberi mesti dihabiskan.

Kena buat ujian darah sekali lagi pada hari
Rabu ini dan rasanya biarlah saya 'pasing
baton' pulak...

Biar abahnya pulak ambik turn..

No comments:

Post a Comment