Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, May 31, 2011

Musim.

Ahad lepas kami pergi rumah orang kahwin
dekat Bidor, Perak. Bukanlah kaum keluarga
yang kahwin, cuma anak buah kepada kawan
suami.

- Baca doa (doa keberkatan) kepada tetamu
yang dibaca oleh orang masjid. Lepas tu baru
tetamu semua pergi ke khemah dan makan.
Tak pasti pulak samaada memang itu cara
orang perak, tetapi pada saya memang bagus.

- Dah makan kena angkat pinggan sendiri. Selalunya
kalau saya pergi kenduri kahwin, ada penanggah yang
angkat. Jadi bila tengok orang angkat, kami pun
angkatlah.

- Khemah kaum bapa dan ibu diasingkan.

Ini adalah 3 perkara yang saya 'baru' rasai.


Gambar pengantinnya. Tak tengok pun, cuma ambik
gambar kat banner je..


Anak dara dengan aiskrim yang ke 2. Sekarang ni
dah mula batuk.

*saya tak boleh nak komen.. entah kenapalah
dengan acc blogger saya agaknya.

2 comments:

  1. Aiskrim tu sedondon la dgn baju dia itew... hahaha

    ReplyDelete
  2. kak...
    aku teringin ais krim yg kepit dgn roti tu...


    .

    ReplyDelete