Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, November 03, 2010

Resepi baru ke?



"Kak, resepi apa hari ni?" tanya saya kepada pekerja kantin.

"Laksa ada, bihun sup pun ada."

"Saya nak laksa tapi kuah sup."

Melongo kakak tu. Macam tak percaya dengan apa yang dia dengar.

"Betul kak. Saya nak laksa tapi kuah sup."

Kakak itu hanya berlawan pandang dengan rakan sekerjanya. Masih ada rasa
tidak percaya dari air mukanya.

"Saya tak boleh makan kuah laksa. Kalau makan, kepala saya pening."

Panjang je oooo yang keluar dari mulutnya.

Betul, tak tipu punya....Kadand-kadang saya makan laksa dengan kuah
kari...pokok pangkalnya, tepuk dada tanya tekak.

No comments:

Post a Comment