Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Friday, August 26, 2011

26 Ramadhan - Akhir bulan punya kerja


26 haribulan yang memenatkan. Hari ini
adalah 'month end closing' ditambah
pula dengan hari terakhir sebelum
bercuti 1 minggu.

Selalunya takde lah awal sangat
'closing accountnya'. Oleh sebab
semua nak cuti raya, jadi sendiri
mau ingatlah.

Jadi semua benda nak kena settle. Banyak
pula custemor yang nak hantar
barang. Nak tak nak kena booking
juga.

Account yang tak tele pun nak kena
jenguk jugak. E-mail lagi nak kena
layan. Kiranya memang wow la kerja
hari ni.

Samapi taska dan ambik anak dara saya,
jam sudah tegak pukul 7 malam. Banyak
kedai makan yang tutup.

Alamatnya kedai mamaklah jadi tumpuan.
Nasi goreng ayam dan teh tarik menjadi
pilihan.


Muka penat anak dara saya. Mana tak
penatnya kena jalan kaki pergi pasar
ramadhan dengan pengasuhnya.

Takut saya balik lambat, tu yang dia
pergi beli makanan dulu. Nasi ayam dan
air oren menjadi pilihan.



Saya ingat anak dara saya je yang letih
menunggu. Rupanya mak kucing dan anak
bujang kucing juga sudah menunggu
di rumah.

Salah satunya adalah King. Penat je
nampaknya si King nie...Macam puasa
pulak kau ye King...





1 comment: