Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Tuesday, June 21, 2011

perjalanan sang kucing


Semasa saya kecil tiada seekor kucing pun
di rumah saya walaupun saya begitu teringin
memilikinya.

Tetapi pada satu hari rumah saya di datangi oleh
seekor kucing yang sedang bunting dan sejak
itu, rumah saya sudah bertambah penghuninya.

Saya sayangkan anak-anak kucing sehinggalah
berlakunya satu tragedi. Orang dulu-dulu kan
suka menjadikan pakaian lama sebagai alas
kaki. Dan anak kucing juga suka menyusup masuk
dan menjadikan alas kaki itu sebagai tempat
berehat mereka.

Datang saya ni pulak, tak nampak anak kucing
yang sedang berehat. Apalagi... Saya terpijak
mulut anak kucing dan akibatnya anak kucing
itu mati.

Masa tu saya menangis tak ingat. Dan sejak
itu, saya kurang suka pada kucing. Ia, emak
saya masih bela dan saya masih memberinya makan
lagi, tetapi tidak memanjakannya.

Sehinggalah saya berkahwin saya jadi geli
pada kucing. Tidak diketahui sebabnya. Sehinggakan
bila saya ada anak, anak saya takut pada kucing.

Selalu terkejut dan demam sebab terperanjat dengan
kucing.

Sehinggalah datang seekor kucing bunting ke rumah
yang saya duduki sekarang ni. Bila diberi makan, dia
'melekat' sehinggalah bercucu, bercicit....Ada yang
tak balik-balik.

Sekarang, yang ada hanya 4 ekor saja termasuk
King (gambar kat atas tu)..Tak tau berapa lama
dia akan duduk dengan kami, sebab dia belum jumpa
cinta hati dia lagi...

pst: mengah bila semuanya menggunakan tangan kiri.

No comments:

Post a Comment