Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, June 13, 2011

Kidal sekejap

Semalam macam biasa pergi berenang.Tetapi
saya rasa waktu berjalan terlalu perlahan.

Berkali-kali saya ajak anak dara balik,
tetapi dia tidak mahu. Kami cuma keluar
sewaktu masa hanya tinggal 10 minit
sahaja.

Bilik mandi sudah penuh. Kena tunggu. Terdetik
di dalam hati yang saya tidak mahu membilas.
Sebab nanti sampai rumah saya akan mandi
lagi. Tetapi saya tetap masuk bilik mandi
apabila penghuni sebelumnya telah keluar.
Anak saya berada di sebelah.

Hendak dijadikan cerita, semasa saya pakai
baju, bedebuk...macam nangka busuk da...

Alhamdullilah, kepala saya tidak terhantu.Tetapi
malangnya saya menahan dengan tangan...Cuba teka
apa yang terjadi.....

v

v

v

v

v

v

v




Sudah saya agak beginilah jadinya, kerana
saya tidak dapat memegang kunci kereta pun
semalam.

Start enjin menggunakan tangan kiri. Memandu
juga dengan sebelah tangan.Alhamdullilah
kereta jenis auto dan power stering.

Lengan saya retak macam huruf M. Saya mintak
kat doktor nak tengok gambar x raynya...

Semasa doktor pasang simen, saya tanya kat
doktor selalunya kalau kes macam ni, berapa
lama kena simen ni? 60 hari...katanya.

La ni jadi SURI dalam rumah selama 3 minggu.
Hujung bulan bukak simen dan x ray lagi
sekali....

Tunggu dan lihat.

1 comment:

  1. kesiannya akak...
    takpe, makan boleh orang lain suapkan..

    Sakit lagi ke?

    ReplyDelete