Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Friday, June 10, 2011

36 tahun 1 hari

Apa tu? Itulah umur saya hari ni. Entah pukul
berapa saya dilahirkan, saya pun tak ingat. Entah
di mana agaknya surat beranak saya letakkan.

Dan yang pastinya saya tahu, saya dilahirkan
melalui tingkap ataupun pembedahan. Kenapa saya
dilahirkan melalui tingkap sedangkan abang dan
adik-adik saya yang lain mengikut pintu?

Ada ceritanya.Mengikut kata emak saya, semasa
saya di dalam perut, emak saya ada melihat
perayaan Thaipusam ataupun wel-wel.

Semasa sedang leka melihat emak saya telah
ditegur oleh seorang aci ni. Katanya tak elok
tengok, tapi emak saya tetap tak berganjak.

Bila malam emak saya mengalami tumpah darah yang
teruk dan akhirnya Hospital pergi.. Eh, terbalik
sudah bahasanya..hehehe..

Jadilah emak saya penghuni Hospital Besar Kuala
Lumpur. Tapi tak tahulah untuk berapa lama. Dan
akhirnya menangislah seorang bayi perempuan
setelah di keluarkan ikut tingkap..

Sadis sungguh ceritanya..

'Alhamdullilah. Syukur kerana saya masih
bernafas setelah 36 tahun..'

2 comments:

  1. selamat hari lahir kakak.
    eh. tak mau panggil kakak la.
    yu setahun je tua dr ai.

    tapikan.
    yg nizam panggil yu kakak tu pehal..?
    perasan muda dia tu eh?

    :p



    .

    ReplyDelete
  2. Selamat hari lahir ,kak!


    Kita sama-sama gemini, sama dgn dak Tasek tu...


    Salam dari adikmu.

    ps: hari lahir kita selang 2 hari jer... har har

    ReplyDelete