Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Sunday, February 19, 2012

Pergi pasar, bawak balik anak kucing.

gambar dalam kereta

gambar selepas mandi dan makan

Hari ini saya pergi Pasar borong setelah
berbulan-bulan tak pergi. Sampai dah tak
ingat bila tarikh lastnya..

Tempat pertama beli 2 jenis ikan dan sotong.
Boleh tahan jugak harganya. Murah kat
tempat tu.

Terus pergi kat gerai ayam. Saya punya
pesyen pulak, kalau saya dah tahu 1 tempat
tu barangnya murah dan bagus, saya terus
menuju kat situ.

Tengah taukeh tu siang ayam saya, saya
nampak 1 ekor anak kucing. Terus ingat
kat Kong.

Bila saya usap dia, dia siap lentok
kepala dan sondol belakang tangan saya.
Mak ai..berkenan betul. Terus bagi dia
seekor ikan yang saya beli.

Lepas tu saya tinggalkan dia dan menuju
kat tempat lain pulak. Majoritinya
harga barang sekarang ni semuanya
melampau bagi saya.

Naik mencanak-canak harganya. Tapi
kena beli jugak.

Lepas habis, terus pergi ke gerai makan
dan cerita kat anak saya tentang
kucing tu.

Terus dia merengek nak bela kucing tu,
dan akhirnya saya dan anak dara saya terus
cari kucing tu.

Nasib baik dia tidak jauh dari tempat
jual ayam tu. Terus basuh kaki dan tangan
dia dan bawak balik.

Mandi dan bagi dia makan. Saya namakan dia
Simba...

2 comments: