Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, April 12, 2010

Tangga Batu



Macam biasa, tiap-tiap bulan akan menjenguk emak di kampung. Emak yang tinggal dengan adik saya di Paya Rumput akan pulang ke Tangga Batu setiap hujung minggu. Al maklumlah, orang tua kan...

Rumah saya ada pokok Avocado. Di tanam melalui biji. Usianya sekarang mungkin dalam 7 atau lapan tahun. Dua tahun kebelakangan ni buahnya banyak.

Semalam saya petik. Benihnya di datangkan dari Indonesia. Rakan sekerja adik saya masa di kilang dulu adalah seorang warga Indonesia - dulukan kilang-kilang suka menggunakan tenaga kerja luar...

Di bawanya sebiji buah itu untuk di beri rasa... dengan biji itu emak saya tanam dan tumbuh lah ia dengan suburnya..lama juga tak berbuah.. tapi bila dah ditakik baru lah ianya berbuah lebat.

Semasa dalam perjalanan balik ke rumah di highway, tiba-tiba kereta saya di potong oleh dua anak muda yang menaiki motor...biasalah tu kan...tapi yang tak biasanya pulak, dia menunggang dengan cara Superman... betul-betul laju...

Tiba-tiba, suami saya pun berkata " dulu, abang pun pernah buat macam tu sekali..masa bujang...memang laju..best."

Saya yang mendengar terkejut juga....agaknya masa tu diaorang ni memang tak ingat langsung kepada orang yang tersayang..hanya fikir seronok je kan...

No comments:

Post a Comment