Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Monday, April 19, 2010

Suamiku...

Suami saya dapat merasa apabila adanya aktiviti paranormal. (macam seekers la pulak)
Dia selalu di ganggu jika tidur lewat..contohnya malam tadi…

Walaupun baru pukul 10 ;ebih, anak saya sudah gelisah tidurnya. Mata mengantuk tapi tak mahu lelap…Penyudahnya tidur di bilik saya…Apabila suami masuk ke bilik anak saya, terus bulu tengkuknya meremang… Yang lawaknya, siap pergi ambik kamera dan clik… Kononnya nak tangkap gambar cik Han..Tapi tak dapat.

Tidak dinafikan memang selalu dia kena kacau.. Kadang-kadang tengah baring, benda itu melintas di kepalanya..siap bunyi kaki lagi (bunyi macam budak-budak berjalan pakai selipar besar.)Selalu kena hempap sehinggakan susah bernafas. Dia kata puas dia memanggil saya, tapi bila dah tidur mana nak sedar itu semua..

Dua hari lepas pun kena juga. Macam biasa terasa kena hempap, dan kali ni siap kena himpit dengan pintu lagi..masa tu dia tidur di bawah..kerana anak saya tidur di sebelah saya sebab dia demam.

Masa dia bujang dirumah emak mertua saya di selayang baru, dia pernah ternampak cik Han ni.. Entah kenapa dia selalu kena kacau… masa tu antara sedar dan tidak dia berkata" Ya Allah, ya tuhanku, KAU tunjukkanlah". Doanya diperkenankan. Dia dapat melihat hujung telinga yang runcing bentuknya (macam dalam cerita Lord Of The Ring tu..) Tapi dia dapat tengok hanya bahagian telinga saja…kalau penuh, tak tahulah…

Selalunya dia akan jadi jaga apabila dia merasakan adanya benda tu.. Rasanya rumah saya itu memang menjadi laluan kepada benda itu…kawasan baru..dulu kawasan kelapa sawit...macam-macam benda yang ada...(kawan saya pernah jumpa cik punti lagi..demam 3 hari).

Semasa emak saya kurang sihat dan tinggal di rumah saya juga kena kacau. Emak saya suka tidur depan pintu dengan keadaan pintunya di buka sedikit agar udara luar dapat masuk. Dia rasa lemas jika pintu bertutup semuanya. Mulut emak saya di cekut oleh cik Han dengan pantas..Emak saya yang bercerita.

Sekarang ni,. Kalau emak saya datang, dia tidak akan tidur dan buka pintu depan lagi..Jika suami rasa lain macam, dia akan pasang CD bacaan yassin kuat-kuat..

No comments:

Post a Comment