Selamat datang.

Selamat singgah.

Blog ini menjadi medan untuk saya mencurah rasa, mencoret cerita dan menampal muka yang mana saya suka.

Selamat membaca dan berkongsi rasa.



Wednesday, April 11, 2012

Allahuakhbar.

"Nak mangga bang?" Saya bertanya.

"Tak nak, saya pun dah tak de mood. Selalunya
yang rajin makan dia, tapi malas kopek. saya yang tukang
kopek. Allahuakhbar.." Dia menjawab

"Sabar ye bang.." Saya membalas.



"Nak pargi kedai kejap, nak beli lauk.
selalu tu beli jugak, tapi kini tak sama." Dia
sambung cerita.

"Iya, saya faham..." Saya jawab.

"Allahuakhbar..." Dia kata lagi...


" Rasa dah tak sanggup masuk dalam rumah. Asyik
duduk kat depan je..." Sambung dia lagi..

"Ye, saya faham.." Saya balas lagi...

"Allahuakhbar.." Kata dia lagi sebelum beredar..

Itu perbualan saya dengan abang sebelah yang kehilangan
isteri minggu lalu.

Kasihan.. tapi siap kita untuk menolak takdir...

No comments:

Post a Comment